Enjoy Cosplay! コスプレってすてき!


Hi, it's Amanda again from sunny Sydney. Spring has arrived and we are in the low 20 degrees at the moment.
シドニーからまたまたAmandaです!シドニーに春がやって来ました。気温も20度代前半で過ごしやすいです。


Well alot has been happening in the JPF, Sydney office since I wrote last time! Events galour!
前回ブログを書いてから、シドニー日本文化センターではいろんなことがありましたよ〜。イベント盛りだくさんです!


I'm going to tell you about ANIMANIA.
まずはANIMANIAについてお話しましょう。


ANIMANIA is a anime convention held in Sydney twice a year. This was my second time to attend and boy was I blown away by some of the elaborate costumes. The cosplayers just love to get dressed up and take photos of one another. As it goes over 2 days, most people have TWO costumes, one for each day.
I met, the crew from 'One Piece', Totoro, Rei, ninjas, samurais and many more....the wonderful world of cosplay.
ANIMANIAとは、年に2回シドニーで開催されるアニメ会議のことです。私は今回が2度目の参加なんですが、いやぁその手の込んだ衣装にはびっくり!皆さん純粋にコスプレを楽しんでいて、お互いに写真を撮ったりしていました。会議は二日間にわたって開催されるので、みなさん衣装を2着用意していて、日によって変えていましたよ。One Piece、トトロ、Rei、ニンジャ、サムライなどなど・・・。コスプレってすてき!!


There were great food stalls selling Takoyaki,Yakisoba, Toriyaki Ramune, Pokki, tea, the list goes on. The organisers did really well to give that 'Japan' feel to the place. Not only were their stalls to purchase your favourite anime bits and pieces but gaming stations, art competitions, break dancing corner and karaoke! Our booth was right next to the karaoke so we were entertained all weekend by fans blasting out film theme songs!
たこ焼き、焼きそば、焼き鳥、ラムネ、ポッキー、お茶などなどを売っているブースもありました。主催者は「日本」の雰囲気を見事に作り出していました。お気に入りのアニメグッズが買えるブースだけでなく、ゲームコーナー、アートコンテスト、ブレイクダンスコーナーなどもあったんですよ!私たちのブースはちょうどカラオケコーナーの隣だったので、2日間ず〜っと映画のテーマソングを歌いまくっているアニメファンの様子を楽しく見ることができました!



Winners from this convention will go to Nagoya for the World Cosplay Championships.
この会議の勝者は、名古屋で開催されるワールド・コスプレ・コンテストに行くことになっています。


We had an exhibitors stall there, promoting the Japan Foundation, what we do, who we are and getting anime fans also interested in us.
We ran a competition to name out new mascot, she's super cute :)
Everyone got their photo taken with her and then we also posted the photos of the day on our facebook page.
私たちは国際交流基金のプロモーションをするために、ブースを出展しました。アニメファンの人たちに国際交流基金にも興味を持ってほしかったからです。


Our language consultants also did a great language session on head office's Anime and Manga website
シドニー日本文化センターの日本語コンサルタントは、「アニメ・マンガの日本語」サイトを使っておもしろい日本語のセッションをしました。
http://anime-manga.jp/


Everyone really enjoyed playing the games, especially the kanji quizzes. Some high school students were so good at it, better than me:( It's the perfect website for those who want to learn Japanese and enjoy manga at the same time:)
誰もがゲームを、特に漢字クイズをとっても楽しんでくれましたよ〜。漢字クイズで成績抜群の高校生もいて、私よりもよくできていました^^;(日本語を学びたくて、ついでにマンガも楽しみたい!という人にとってはもってこいのWebサイトです)。


It was a fun weekend!
とっても楽しい週末でした!


Susie and Evon will fill you in on more events in their blogs to come...stay tuned!!
続いてはSusieとEvonがイベントについてブログでもっとお話する予定です・・・またぜひぜひブログを見てね!